Статут закладу

1                                                                           З А Т В Е Р Д Ж У Ю
                                                                             Начальник управління освіти
                                                                             Херсонської міської ради
                                                                              ____________Ю.М. Ніконов
                                                                              ___________________2014 р.
                                                                              наказ № 239  від 22.05.2014р.








СТАТУТ

ХЕРСОНСЬКОЇ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

І-ІІ СТУПЕНІВ № 2

ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ






                                                                          С Х В А Л Е Н О
                                                                          загальними зборами колективу
                                                                          Херсонської загальноосвітньої
                                                                          школи І-ІІ ступенів № 2
                                                                          10.12.2014 р.,
                                                                          протокол № 2







І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.              Херсонська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 2 Херсонської міської ради перебуває у комунальній власності.
1.2.              Юридична адреса школи: 73001 м. Херсон, вул. Білоруська, буд. 1,
тел.: 46 – 95 – 38, e-mail shkola2-ks@ukr.net
1.3.              Школа є юридичною особою, може мати самостійний баланс, рахунки в банках, має печатку, штамп, ідентифікаційний код, бланки з власними реквізитами.
1.4.               Власником  школи  є територіальна громада м. Херсона. Управління освіти Херсонської міської ради сприяє фінансуванню навчального закладу та його матеріально-технічного забезпеченню.
1.5.               Головною метою школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.6.               Головними завданнями школи є:
-        забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
-        виховання громадянина України;
-        виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
-        формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою  громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
-        виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов`язків людини і громадянина;
-        розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, формування наукового світогляду;
-        реалізація права учня на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
-        виховання свідомого ставлення до свого здоров`я та здоров`я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного  здоров`я учнів;
-        створення умов для володіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.7.                Школа у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №778, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.       
1.8.               Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України  та власним статутом.
1.9.               Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
-        безпечні умови освітньої діяльності;
-        дотримання державних стандартів освіти;
-        дотримання договірних забов`язень з іншими суб`єктами  освітньої, виробничої наукової діяльності, у тому числі забов`язень за міжнародними угодами;
-        дотримання фінансової дисципліни.
1.10.          У школі  визначена  українська мова навчання.
1.11.          Школа  має право:
-        проходити в установленому порядку державну атестацію;
-        визначати форми і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із міським управлінням освіти;
-        визначати варіативну частину робочого навчального плану;
-        в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
-        спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
-        використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
-        бути власником і розпорядником рухомого та нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
-        отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
-        залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні  надходження у порядку, визначеному законодавством України;
-        розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально- профілактичних і культурних підрозділів;
-        встановлювати форму для учнів.
1.12.            Школа  створюються та функціонують методичні об`єднання вчителів: природничо-математичного циклу, суспільно-гуманітарних наук, початкової школи, класних керівників, творчі групи, (за запитами школи, нахилами  та  побажаннями вчителів).
1.13.            Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються територіальною громадою і здійснюється установами охорони  здоров`я.
1.14.            Взаємовідносини школи  з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ   ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.

2.1.                 Школа планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного, тижневого календарного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються перспективи  її розвитку. Річний  план затверджується радою школи.
2.2.                 Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
         Робочий план школи погоджується радою школи і    затверджується управлінням освіти Херсонської міської ради.
         У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи.
2.3.             Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники школи  самостійно добирають програми, підручники, посібники, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4.            Школа  здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
2.5.            Прийом і зарахування учня до школи здійснюється до початку навчального року за наказом директора, що видається на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків, або осіб, які їх замінюють), або направлень управління освіти  Херсонської міської ради, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка і документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які ступають до першого класу). Зарахування учнів проводиться на без конкурсній основі відповідно до території обслуговування.
            До першого класу зараховуються діти, як правило, з шести років, які досягли шкільної зрілості, що визначається за допомогою психолого-діагностичного обстеження. Таке обстеження проводиться обласним психолого-медико- педагогічним центром.
                   Учні, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до школи за наявністю вільних місць у відповідному класі.
                   Прийом учнів до класів з поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на конкурсній основі відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки.
                 Учням, які за станом здоров`я не можуть відвідувати школу, надається право і створюються умови для індивідуального навчання відповідно до положення про індивідуальне навчання, затвердженого Міністерством освіти і науки.
                 У разі потреби учень може перейти протягом будь якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особистої справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.6.                У школі І-ІІ ступеню навчання  за бажанням  батьків учнів  або осіб, які їх замінюють, створюються групи продовженого дня, як за бюджетні кошти, так і за кошти батьків.
                Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
                    Режим роботи груп продовженого дня визначається відповідно до санітарно-гігієнічних  вимог.
2.7.                Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється школою  в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
        Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються,
включаючи проведення навчальної практики та екскурсій, підсумкового оцінювання і державної підсумкової атестації навчальних досягнень учнів, не пізніше 1 липня поточного року.
                Навчальний рік поділяється на семестри.
2.8.             Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9.             За погодженням з управлінням освіти, з урахуванням місцевих умов, запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити  менше як 30 днів.
2.10.          Тривалість уроку у школі становить:
у перших класах – 35 хвилин.
у 2 –   4 класах    – 40 хвилин
у 5 – 9 класах      – 45 хвилин.
       Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із управлінням освітою Херсонської міської ради  та установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
       Зміна тривалості перерв допускається за погодженням  з міським управлінням освіти та міської державної санітарно-епідеміологічної служби.
2.11.           Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом   уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних  та   педагогічних   вимог,   погоджується   радою  школи  і затверджується директором.
                 Тижневий режим роботи школи затверджується у розкладі навчальних            
         занять.
                  Крім різних форм обов`язкових навчальних занять, у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.12.          Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.  У першому класі домашні завдання учням не  даються.
2.13.            У школі визначення рівня досягнень учнів у навчальні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань, умінь і навичок.
                   У першому – другому  класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. У 3 – 9 класах виставляються оцінки в балах відповідно до діючої системи оцінювання досягнень учнів у навчанні:
           І рівень (початковий) 1 – 3 бали
           ІІ рівень (середній)     4 – 6 балів
          ІІІ рівень (достатній)    7 – 9 балів
          ІV рівень (високий)     10 – 12 балів.
                 У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.16.         Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до   відома учнів класним керівником,  державної  підсумкової  атестації – головою атестаційної комісії.
2.17.         Порядок переведення і випуск учнів школи визначається у відповідності до  унормованих  вимог.
2.18.         При переведені учнів з початкової до основної школи перед усім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.
2.19.         Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної  підсумкової атестації  визначається  Міністерством освіти і науки України.
2.20.         Учням, які закінчили певний ступень школи, видається відповідний документ: 
          по закінченні початкової школи – табель успішності;
          по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту.
2.21.          За успіхи у навчанні для учнів установлюються такі форми морального заохочення: за досягнення  високого рівня навчання учні 1 – 8  класів нагороджуються Похвальним листом. 
                  За відмінні успіхи у навчанні випускники 9 класу одержують свідоцтво про базову загальну середню освіту з  відзнакою.
2.22.          Школа може надавати додаткові освітні послуги (платні, безплатні) відповідно до чинного законодавства.

ІІІ    УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.

3.1.                 Учасниками навчально-виховного процесу в школі є: учні, керівники, педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі,  інші спеціалісти, батьки (особи, які їх замінюють).
3.2.                Права і обов`язки  учнів,  педагогічних  та   інших   працівників визначаються чиним   законодавством   та  цим статутом.
3.3.               Учні мають права:
-        на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних, позакласних занять;
-        на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно – відновною та лікувально – оздоровчою базою школи;
-        на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
-        брати участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
-        брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
-        брати участь у добровільних самодіяльних об`єднаннях творчих студіях, клубах, гуртах, групах за інтересами тощо;
-        на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного насилля, що порушують права, принижують їх честь, гідність;
-        на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.
3.4.              Учні забов`язані:
-        оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
-        підвищувати загальнокультурний рівень;
-        дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
-        бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
-        дотримуватися законодавства, моральних  та етичних норм;
-        брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
-        дотримуватися правил особистої гігієни.
3.5.              Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідно педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров`я яких дозволяє виконувати професійні обов`язки.
3.6.               Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами. Трудові відносини між адміністрацією школи та педагогічними працівниками можуть бути виражені у формі безстрокового та строкового трудових договорів, та у формі контракту.
3.7.              Педагогічні працівники мають право на:
-        захист професійної честі, гідності;
-        самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров`я учнів;
-        участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
-        проведення в установленому порядку науково-дослідної, пошукової експериментальної  роботи;
-        виявлення педагогічної ініціативи;
-        позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного знання;
-        участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
-        підвищення кваліфікації, планову  перепідготовку;
-        отриманні пенсії у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України;
-        на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
       Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов`язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством України.
3.8.               Педагогічні працівники зобов`язані:
-        забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов`язкових  державних вимог;
-        сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібності дітей, а також збереженню їх  здоров`я,  здійснювати  пропаганду  здорового способу життя;
-        сприяти зростанню іміджу школи;
-        настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
-        виховувати в учнів повагу до батьків, жінок, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
-        готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру,  злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
-        дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
-        захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
-        постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут школи, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
-        виконувати накази і розпорядження директора школи,  органів управління освітою;
-        брати участь у роботі педагогічної ради.
3.9.               У школі обовязково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило один раз на п`ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.10.            Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов`язків, умов трудового договору, або за результатами атестації не відповідають займаній посаді несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до чинного законодавства.
3.11.            Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
-        обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
-        звертатися до органів управління освітою, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
-        брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази школи;
-        на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах.
3.12.             Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і забов`язані:
-        забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
-        постійно дбати про фізичне здоров`я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-        поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе становлення до Вітчизни, сім`ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
-        виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
3.13.            Представники громадськості мають право:
-        обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в школі;
-        керувати учнівськими об`єднаннями  за інтересами,  гуртками,  секціями;
-        сприяти покращенню  матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню школи;
-        проводити консультації для педагогічних працівників;
-        брати участь в організації  навчально-виховного процесу.
3.14.           Представники громадськості зобов`язані:
-        дотримуватися статуту школи, виконувати накази та розпорядження директора, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

ІV    УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ

4.1.        Управління школою здійснюється управлінням освіти Херсонської  міської ради. Безпосереднє керівництво школою здійснює його директор.           Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш, як три роки.
           Директор школи та його заступники призначаються і звільняються з посади  управлінням освіти  Херсонської міської ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
4.2.                  Вищим органом громадського самоврядування школи є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
         Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
        працівників  школи – зборами трудового колективу;
        учнів    школи     ІІ ступеня – класними зборами;
        батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
       Визначається така кількість делегатів: від працівників школи – 7,
учнів – 7, батьків і представників громадськості – 7.
Термін їх повноважень становить один навчальний рік. Загальні збори правочинні якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
       Право скликати загальні збори мають голова ради школи, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор школи, міське управління освіти.
      Загальні збори:
-        обирають раду школи, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
-        заслуховують звіт директора, голови ради школи;
-        розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово – господарської діяльності школи;
-        затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності школи;
-        приймають рішення про стимулювання праці керівника та інших працівників.
4.3.             У період між загальними зборами діє рада школи.
4.3.1.       Метою діяльності ради є:
-        сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
-        об`єднання  зусиль  педагогічного  і  учнівського  колективів,  батьків, громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу;
-        формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління школою;
-        розширення колегіальних форм управління  школою;
-        підвищення ролі громадськості у вирішені питань, пов`язаних з організацією навчально-виховного процесу.
4.3.2.       Основними завданнями ради є:
-        підвищення ефективності начально-виховного процесу у взаємодії з сім`єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
-        визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку школи та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
-        формування навичок здорового способу життя;
-        створення належного педагогічного клімату в школі;
-        сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
-        підтримка громадських  ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-        сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
-        підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення навчання та виховання учнів;
-        ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов`язковості загальної середньої освіти;
-        стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримка обдарованих дітей;
-        зміцнення партнерських зв`язків між родинами учнів та школою з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
4.3.3.        До ради обираються пропорційно  представники від педагогічного колективу, учнів  ІІ ступеня навчання, батьків і громадськості.
      Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами школи. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається рішення виключно загальними зборами.
          На чергових виборах склад ради оновлюється не менш, ніж на третину.
4.3.4.       Рада школи діє на засадах:
-        пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-        дотримання вимог законодавства України;
-        колегіальності ухвалення рішень;
-        добровільності і рівноправності членства;
-        гласності;
    Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
    Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
     Засідання ради скликається її головою або з ініціативи директора, управління освіти, а також членами ради.
     Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
     У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
       Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та статуту школи, доводяться в 7-ми денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
      У разі незгоди адміністрації школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
       До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету школи.
4.3.5.        Очолює раду голова, який обирається із складу ради.
      Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
      Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.
      Склад комісії і зміст їх роботи визначається радою.
Члени ради мають виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності школи,  пов`язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих, культурно-масових заходів.
4.3.6.        Рада школи:
-        організовує виконання рішень загальних зборів;
-        вносить пропозиції щодо зміни типу, статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
-        спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи школи та здійснює контроль за його виконанням;
-        разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту школи:
-        затверджує режим роботи школи;
-        сприяє формуванню мережі класів школи, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
-        сприймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження учнів школи 1 – 8 класів  похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;
-        разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів, варіативної частини робочих планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
-        погоджує навчальний план на кожний навчальний рік;
-        заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
-        бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
-        виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
-        виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
-        вносить на розгляд педагогічної ради та управлінню освіти пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників начально-виховного процесу;
-        ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
-        сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків, осіб, які їх замінюють, до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
-        розподіляє і контролює кошти загального обов`язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
-        розглядає питання родинного виховання;
-        бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
-        сприяє педагогічній освіті батьків;
-        сприяє поповненню бібліотечного фонду школи та передплаті періодичних видань;
-        розглядає питання здобуття обов`язкової загальної середньої освіти учнями;
-        організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням  учнів;
-        розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи школи;
-        може створювати  постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначається радою.
4.4.                При школі за рішенням загальних зборів створюється і діє піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об`єднання, комісії, асоціації тощо.
4.5.                Метою піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до  вирішення проблем навчання  і виховання.
4.5.1.         Основними завданнями піклувальної ради є:
-        сприяння виконанню законодавства України про  обов`язкову  повну загальну середню освіту;
-        співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у школі;
-        зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази школи;
-        організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
-        запобігання дитячої бездоглядності;
-        сприяння працевлаштуванню випускників школи;
-        стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
-        всебічне зміцнення зв`язків між родинами учнів та школою.
4.5.2.        Піклувальна рада формується у складі 7 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організації, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
      Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес без згоди директора.
      У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
4.5.3.        Піклувальна рада діє на засадах:
          - пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи,      суспільства, держави;
           - дотримання вимог законодавства України;
           - самоврядування;
           - колегіальності ухвалення рішень;
           - добровільності і рівноправності членства;
           - гласності;
                    Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх  доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
                Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні   не менше двох третин її членів.
                  Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
           Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній  формі на   зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
           Рішення піклувальної ради доводяться в 7-ми денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.5.3.          Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
       З числа членів піклувальної ради  також обираються заступник та секретар.
          Голова піклувальної ради:
-        скликає і координує роботу піклувальної ради;
-        готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
-        визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
-        представляє піклувальну раду в  установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
      Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.5.4.        Піклувальна рада має право:
-        вносити на розгляд органів виконавчої влади, директора школи, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення  навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази школи;
-        залучати додаткові джерела фінансування школи;
-        вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази школи;
-        стимулювати творчої праці педагогічних працівників, учнів;
-        брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи школи, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
-        створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
4.6.               Директор школи:
-        здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівнів працівників;
-        організовує навчально-виховний процес;
-        забезпечує контроль за виконанням начальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
-        відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-        створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
-        забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
-        підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-        забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
-        призначає класних керівників, завідуючих начальними кабінетами, майстернями;
-        контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
-        здійснює контроль за проходженням працівниками у встановленні терміни обов`язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
-        розпоряджується в установленому порядку шкільним майном і коштами;
-        видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
-        за погодженням  із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов`язки працівників школи;
-        створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосуванням ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
-        несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, управлінням освіти, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
4.7.              Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором школи і затверджується міським управлінням освіти.
      Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
      Перерозподіл педагогічного навантаження протягом начального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавством про працю.
4.8.             У  школі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.
     Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
4.9.             Педагогічна рада розглядає питання
           -  удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного    процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
           -  переведення учнів до наступних класів і їх випуск, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягненням у навчанні;
          -  підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
           - морального та матеріального заохочення учнів та працівників школи;
4.10.       Робота педагогічної ради планується в довільній формі до потреб школи.       
               Кількість  засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
               Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
4.11.        У  школі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

V    МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1.          Матеріально-технічна база включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі школи.
5.2.          Майно школи є власністю територіальної громади міста і закріплено за нею на праві оперативного управління відповідно до діючого законодавства.
5.3.          Школа відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог з їх охорони.
5.4.          Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.     
                Збитки, завданні школі в наслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.5.           Для забезпечення навчально-виховного процесу  база школи складається із навчальних кабінетів,  конференц - зали, майстерень, а також спортивної зали, бібліотеки, архіву, медичного кабінету,   їдальні, приміщення для технічного та навчально - допоміжного персоналу,  тощо.
5.6.          Відповідно до рішення Херсонської міської  ради  від 23 грудня 2005р.
          № 1012 школа має земельну ділянку, де розміщуються спортивні майданчики,  зони відпочинку, господарські будівлі тощо.



VІ    ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1.          Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється на основі його кошторису.
6.2.          Джерелами формування кошторису школи є:
- кошти відповідних бюджетів  у розмірі, передбаченому нормативами фінансуванням загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів  в обсязі Державних стандартів освіти;
- кошти отримані за надання платних  послуг;
- доходи від здачі в оренду  приміщень, споруд обладнання;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
6.3.           У школі створюється фонд загального обов`язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету за розміром, не меншим ніж три відсотки витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
                Кошти фонду загального обов`язкового навчання зберігаються на рахунку школи в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором.
                Облік і використання коштів фонду загального обов`язкового навчання здійснюються школою згідно з наказом директора, який  видається на підставі рішення ради школи, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
                 Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов`язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади, управління освіти Херсонської міської ради.
6.4.              Школа має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок  власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.5.              Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в школі визначається законодавством і нормативно - правовими  актами  Міністерства  освіти і науки та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкована школа. За рішенням власника бухгалтерський облік може здійснюватись самостійно або через централізовану бухгалтерію.
6.6.               Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.

VІІ     МІЖНАРОДЖЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1.                Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний  обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв`язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2.               Школа має право відповідно до законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об`єднаннями  інших країн.

VІІІ    КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ШКОЛИ

8.1.           Державний контроль за діяльністю школи здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної  середньої освіти.
8.2.           Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України,  Державна  інспекція навчальних закладів, управління освіти і науки  Херсонської міської ради.
8.3.          Основною формою державного контролю за діяльністю школи є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки.
8.4.          У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) школи з питань, пов`язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих  перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше  1 – 2 разів на рік. Перевірки з питань не пов`язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться Херсонською міською радою відповідно до законодавства.

ІХ     РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ШКОЛИ

9.1.             Рішення про реорганізацію або ліквідацію школи приймає Херсонська міська рада.
                   Реорганізація школи відбувається шляхом злиття, приєднання поділу, перетворення.
                  Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Херсонською міською радою, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
        З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління школою.
9.2.            Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно школи, виявляє його дебіторів та кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Херсонській міський раді.
9.3.            У випадку реорганізації права та зобов`язання школи переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.




          



























  




Немає коментарів:

Дописати коментар